Socialno učenje

Socialno učenje je poseben predmet, ki ga večinska šola ne pozna. Predmet nima ocen, ker je glavni cilj predmeta, da učenci razvijajo svoje socialne spretnosti za nadaljnje življenje. V prilagojenem programu je po predmetniku obvezen predmet za učence od 1. do 6. razreda osnovne šole. V zadnji triadi nudimo našim učencem v okviru interesnih dejavnosti Delavnice socialnega učenja, s katerimi nadgradimo znanja pridobljena v nižjih razredih osnovne šole.

Socialno učenje pomaga tako učencem kot učiteljem, da se med seboj spoznavajo, se učijo poslušati drug drugega, razumevati in se vživljati v drugega,  sprejemati in reševati različne konfliktne situacije. Socialno učenje vključuje vse vrste vedenj, ki jih mora obvladovati posameznik, da se lahko učinkovito in  konstruktivno vključi v socialno okolje. Socialno učenje zajema modele spoznavanja, razumevanje in usmerjanje sebe, drugih ljudi in medosebnih interakcij v formalnih in neformalnih skupinah. Gre za zavestnejše izbire učinkovitih in zadovoljivih ravnanj v socialnih situacijah, ob čemer kaže posebno pozornost nameniti čustveni dimenziji.

SPLOŠNI CILJI PREDMETA:

  • Spoznavanje in razumevanje sebe in drugih v socialnem okolju
  • Spodbujanje občutka pripadnosti v skupini
  • Ozaveščanje in razumevanje svojih temeljnih potreb
  • Spoštovanje osebnosti drugih
  • Razumevanje različnosti kot kvalitete med posamezniki, skupinami in kulturami
  • Učenje sobivanja
  • Razvijanje solidarnosti in medsebojne pomoči
  • Spodbujanje ustvarjalnosti v socialnih interakcijah
  • Razumevanje vpliva vedenja na doživljanje in ravnanje drugih
  • Vživljanje v različne vloge
  • Razvijanje realne podobe in pozitivno samovredotenje
  • Razvijanje občutka za odgovorno delovanje v različnih socialnih okoljih
  • Prepoznavanje čustev in obvladovanje čustvenih reakcij
  • Vzpodbujanje jasnega izražanja čustev
  • Prepoznavanje in spoštovanje čustev drugih ljudi
  • Vzpodbujanje jasnega izražanja stališč in vrednot
  • Razvijanje sposobnosti za ustvarjalno socialno komuniciranje in razumno argumentiranje
  • Razvijanje in spodbujanje komunikacijskih strategij
  • Konstruktivno reševanje konfliktnih situacij
  • Razvijanje kritičnega mišljenja
  • Razvijanje samostojnosti pri sprejemanju odločitev
  • Ozaveščanje in razumevanje svojih temeljnih potreb za kakovostno življenje
  • Razvijanje temeljne etične in državljanske občutljivosti