Skoči na glavno vsebino

OŠ Franja Malgaja Šentjur

OŠ Franja Malgaja Šentjur

OŠ Franja Malgaja Šentjur

Teater (nade)budnih se je uvrstil na Srečanje gledaliških skupin Slovenije

Teater (nade)budnih se je v konkurenci 200 gledaliških predstav uvrstil na Srečanje gledaliških skupin Slovenije, ki bo 7. in 8. junija na Ptuju.

Predstava Biti mlad je za…! se postavlja v kožo najstnika v današnjem času – tako se v predstavi dotaknemo tesnobe, zaljubljenosti, samopodobe, socialnih razlik, absurdnosti šolskega sistema, družabnih omrežij, žalosti ob izgubljenem otroštvu in strahu pred odraslostjo … Vse to junaki povedo v jeziku mladostnikov in pri tem niti ne ostajajo politično korektni. Za svojimi besedami in čustvi stojijo pokončno in z vsem srcem. Predstava ni toliko namenjena vrstnikom, ki se v vsem tem seveda še kako najdejo, ampak predvsem odraslim, ki smo na to obdobje pozabili.

Teater (nade)budnih že več kot 10 let deluje na OŠ Franja Malgaja Šentjur. Želimo, da postane del malgajevske tradicije in da se bodo malgajevci s ponosom spominjali let, ko so bili del njega. V Teatru (nade)budnih se vsako leto zberejo učenci, ki jim je blizu gledališka umetnost, in ne samo to, vanj sprejmemo “budne” – torej tiste, ki znajo opazovati svet okrog sebe, se nanj odzvati, hkrati pa budijo “nado” v tem tako čudnem in zmedenem svetu.

Letos so v predstavi nastopili Eva Barič, Ivana Bračun, Staša Bukač Zupančič, Ajnur Gak, Tit Jakopič Žolgar, Tobija Lesjak in Julija Volasko.

Takole je predstavo v strokovni oceni videla režiserka Mateja Kokol:

“Biti mlad je za…!” je inovativna gledalika predstava z mono vsebino in izraenim staliem do obravnavane teme. Vsebina, katera je pomembna tako za ustvarjalce, igralce na odru, kot gledalce. Mladi igralci suvereno odpirajo vpraanja in podajajo zgodbe, ki se jih tiejo. Gre za predstavo “mladi” za “mlade” ob enem pa stareji generaciji omogoajo vpogled v njihovo stanje due, misli in ustev.

Uprizoritev je jasna in ista. Odlikuje jo odlino oblikovana dramaturka linija, obogatena z monimi reiserskimi potezami. Z minimalnimi sredstvi, elementarno scenografijo in rekviziti vzpostavlja poligon za izraanje zgodb, ki jih suvereno, neposredno pripoveduje celotna igralska zaseba.

Spremljamo uigrano ekipo, ki pogumno in neposredno pripoveduje vsebino s teo. Predstava tako postane doivetje ob koncu pa gledalcu omogoi ustveno katarzo. Estetika predstave je skladna, ista in poenotena. Kostumi oznaujejo osebe ob enem pa nadgrajujejo situacijo in s tem podpirajo uprizorjeno zgodbo.

Glasba dramaturko prehaja med atmosferami, znaki ob enem pa je nosilec gledalevih premolkov za razmislek. Sama izvedba predstave je bila suverena in ritmina. Situacije so bile odigrane natanno, brez nepotrebnih zamolkov ali zatikov.

Če povzamem, predstava je ustveno doivetje po razumevanju mladostnika, katero odlikujejo vse tri prvine: mona vsebina, odlino vzpostavljen sistem uprizoritvenih sredstev in dobra izvedba. Iskrene estitke, elim vam obilico ponovitev!”

Bojana Potočnik, mentorica Teatra (nade)budnih

 

Dostopnost